سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به حق چیزهای نشنیده

می خوام میلاد مولود کعبه را با یه هدیه قشنگ به همتون تبریک بگم ولی راستش هر چه سعی می کنم بهترین رو براتون انتخاب کنم و هدیه بدم می بینم که همشون بهترینن. خوب چاره چیه باید در این ایام شادی و سرور هدیه ای داد اونم از نوع بهترین ها.  

عیدتون خیلی خیلی مبارک

 

اینم یه هدیه برای همه سنین

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط W_gita

محمد کاظم کاظمی، مهاجری افغانی است که در مشهد به شغل ویراستاری مشغول است، گاه به تدریس ادبیات فارسی به فرهنگیان مشهد می پردازد و گاه نیز مقاله ای برای «فصلنامه ی شعر» می نویسد. وبلاگی هم دارد در حال و هوای ادبیات و بیدل شناسی به آدرس www.mkkazemi.persianblog.ir آخرین کتابش «قصه ی خشت و سنگ» است که نیستان چاپ کرده و به یقین الآن همه ی نسخه هایش فروش رفته و دیگر پیدا شدنی نیست.

                                                    ادامه مطلب


ارسال شده در توسط W_gita

مدتی است که میزبان مهمان عزیزی هستیم که برای رفع دلتنگی به این دیار سفر کرده است مهمانی که به قول بزرگترها جهان دیده است زیرا زندگی در چندین کشور را تجربه کرده و با فرهنگ­های مختلف آشنا است.

هر وقت که این عزیزدر این دیار مهمان است بیشتر وقتمان به گفتمان علمی در زمینه سؤالها و شبهاتی می گذرد که در سرزمین های غربی نسبت به اسلام مطرح است.

یکی از نکات بسیار مطرح در غرب به منظور محکوم کردن اسلام این است که اسلام،  انسانها را بوسیله قوانینش محدود کرده است و حق آزادی را از انسان گرفته است. این مسئله در حالی است که خود غرب برای انسانها قوانینی دارد که با آزادی انسان کاملا در تضاد است مثلا یک جوان چه دختر و چه پسر بدون لحاظ شرایط آنان، تا قبل از 18 سالگی حق ازدواج قانونی ندارند و اگر  برحسب نیاز این کار را انجام دهند جرم است و پیگرد قانونی دارد.

این نکته برایم خیلی جالب بود از عمه عزیزم این مهمان گرانقدر پرسیدم که چرا این قانون را وضع کرده اند؟ گفت: آنان بر این عقیده اند که  جوانان تا قبل از 18 سالگی به رشد مطلوب نرسیده اند و باید به مرحله ای از رشد برسند تا بتوانند ازدواج کنند.

حال این قانون را بگذارید در کنار احکام اسلامی که سن بلوغ را برای دختران 9 سال و برای پسران 15 سال قرار داده است یعنی اولا در سن بلوغ بین دختر و پسر تفاوت قائل شده است چرا که کاملا به ساختار فیزیولوژی آنان آشناست چیزی که علم امروز هم آن تایید می کن[1]. ثانیا دختران و پسران اجازه دارند بعد از این زمان هر وقت که احساس نیاز کردند ازدواج کنند و هیچ محدودیت قانونی ندارند و با این قانون راه سوء استفاده ها و ایجاد فرزندان بی هویت را می بندد چیزی که غرب به شدت با آن دست و پنجه نرم می کند.

حال اسلام محدودیت زا ست یا احکام ساخته پرداخته علم نسبی بشر

 

                                               انشاء ادامه خواهد داشت....

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

[1] http://www.pezeshk.us/?p=5319 البته باید در نظر داشت که امروز همه حقایق برای علم هم شناخته شده نیست.

 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


ارسال شده در توسط W_gita